موارد به کارگیری از دستگاه انکوباتور

انکوباتور چه تاثیری در آزمایشگاه کشت سلولی دارد؟

موارد به کارگیری از دستگاه انکوباتور

انکوباتور دستگاهی است که به عنوان یک محیط کنترل شده برای مراقبت، نگهداری و پرورش کشت های میکروبی زودرس یا کشت سلولی عمل می کند. همچنین می توان گفت این وسیله ای است که برای نگهداری و مراقبت از موجودات زنده نارس استفاده می شود.
اصل کار دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی چیست؟
از آنجایی که انکوباتور به عنوان یک خانه مراقبت برای کشت های میکروبی، کشت سلولی یا موجودات زنده عمل می کند، به فضایی برای نگهداری موجودات نیاز دارد. که معمولاً ظرفیت محفظه ای بین 20 تا 800 لیتر و محدوده دمایی 5+ تا 100+ درجه سانتیگراد است. اگرچه دمای پرورش معمولاً از 40 درجه سانتیگراد بالاتر نمی رود. انکوباتورها محصور و عایق بندی شده اند تا دمای مورد نیاز را برای هر ارگانیسمی که انکوباتور برای آن استفاده می شود، فراهم و حفظ کند.
به طور کلی، جابجایی طبیعی گزینه مناسب تری برای انکوباتور میکروبیولوژیکی است. هنگامی که فضای این انکوباتور پر می شود، هوای اجباری به گردش در می آید که سپس دمای داخل محفظه را پشتیبانی می کند.
وقتی صحبت از انکوباتورها می شود، بهداشت یک نیاز ضروری است. برخی از تولیدکنندگان حتی داخل انکوباتور را استریل می کنند.
انکوباتور آزمایشگاهی چگونه کار می کند؟
دستگاه انکوباتور شیکر چیست؟
بخش اصلی انکوباتور تکان دهنده است: یک سیستم تکان دهنده غیرعادی بر اساس وزنه ها که برای کار فشرده برای هفته ها و ماه ها به طور مداوم طراحی شده است.
فروش انکوباتور خنک شده چیست؟
انکوباتورهای میکروبیولوژی معمولاً دارای دمای معمولی 37 درجه سانتیگراد هستند. اما ممکن است برای کاربردهای مختلف به محدوده دمایی از دمای اتاق تا دمای زیر صفر نیاز داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.